Szívdobbanás: Keresztes Aranka

Budapesten élek. 55 éves vagyok. Optometristaként dolgozom egy optikaüzletben. A látás vizsgálata során egyszerűen és röviden a szemüveg felírásával foglalkozom.

A naplószerű írásaim, hosszabb feljegyzéseim egy betegség utáni gyógyulás időszakában születtek. Sokat segítettek a problémák feldolgozásában.

Kedvenc időtöltésem a tánc, bármilyen mennyiségben: salsa, womenstyle és a balett!

Egy 25 éves fiúgyermekem van, aki már önállóan külön él. Én Pécsen nőttem fel, párom pedig kubai származású, így színes az életünk a pécsi és kubai barátok gyűrűjében. Külön köszönöm testvéremnek Andreának a sok segítséget a betegségből való felépülésemben!

Hétköznapi vágyaim az önkarantén idején

2020. március 16. reggel éppen serényen dolgoztam munkahelyemen, mikor megcsörrent a telefon és a főnökség utasítása a következő volt: Rögtön pakolj és nyomás haza! A koronajárvány miatt nálad nem kérdés, hogy biztonságban légy minél előbb! Miért érdemeltem ki ezt a „megkülönböztetést”?  Vastagbéldaganatomat, a számomra  legjobb professzor rajtam végzett  műtétje során,ahogy ő mondta: kidobtuk!  A kemoterápiás kezelés után felépültem és itt vagyok másfél éve tünetmentesen! A betegségem itthon töltött hosszú hónapjai alatt sokszor gondoltam arra, hiába van sok szabad időm, az állandó rosszullétek miatt nem élvezhetem teljesen. Akkor azt gondoltam: milyen csodás lenne egészségesen és időmilliomosként itthon lenni! Hát már ez lenne az első pontja a bakancslistámnak, ami most megvalósult! Egyik pillanatról a másikra egy új helyzet elé állította az emberek millióit az élet.

Maradj otthon! De nézzük a pozitív oldalát az otthonmaradásnak!   13+1    pontban lássuk a rég dédelgetett álmokat miként valósítottam meg az izolációval barátságban.

  1. Mi az amire otthon rögtön rákattan mindenki a bezártság alatt? Hát persze, hogy az evés! Egyébként is a betegségemből kifolyólag már áttértem az egészségtudatosabb étkezésre, de már kívántam, hogy tovább fejlesszem, tökéletesítsem. Most idő és lehetőség adott volt a kísérletezésekre. Először az immunrendszeremnek szükséges vitaminokat kell megadni és minél természetesebb formában. De kinek van kedve egy uborkát, vagy sárgarépát rágcsálni, mondjuk almás pite helyett? Erre a megoldás a különféle turmixok és shakek lettek. Egy banán, egy cékla egy kis mézzel összeturmixolva fenséges reggeli. Minden nap más színű és ízű turmixokat találtam ki, majd ezeket lefotóztam rövid receptet mellékeltem, így született meg a mini receptgyűjteményem!
  2. Olvasni, olvasni, olvasni! No, ez az amire a legkevesebb időm volt. De nem csak az volt a vágyam, hogy sok könyvet olvassak. A mélyebb témájú, nem éppen szórakoztató könyveket hamar összecsapja az ember, főleg egy nehéz munkanap után képtelen rá koncentrálni. Most ez a vágyam is teljesülhetett. Többször elkezdhettem ugyanazt a bekezdést, és volt időm elmerengeni bizonyos részeken. Sőt! Nyitottam egy kis füzetet, amelybe a számomra fontos részeket kijegyzeteltem, idézeteket gyűjtöttem. A  karantén után, egy-egy nehéz élethelyzetben milyen sokat fog segíteni ezeket az idézeteket feleleveníteni, bizonyos mondatokon elgondolkodni! Abszolút kikapcsolódás!
  3. 3. Mozogni és jógázni! Hányszor, de hányszor elterveztem, beiratkozok jógára. A kifogások mindenkinek ismertek… most nincs időm, most nincs pénzem, majd holnap, vagy csak most nincs kedvem… Most pedig van időm, nem kerül pénzbe és ha ebben a pillanatban nincs kedvem hozzá, akkor lesz majd kedvem pár óra múlva. A karanténban a legnagyobb találmány az online jóga! Természetesen a kezdő jógaórák követhetőek, nem nehezek, mégis átmozgatnak, kikapcsolnak, energiával töltenek fel. Most már nagyobb aktivitással és bátrabban, eltökéltebben fogok egy jógatanfolyamra jelentkezni a járvány után.
  4. 4. Tai chi! A Tai chi volt azoknak a mozgásformáknak az egyike, amiről soha nem akartam lemondani. A kemoterápiás kezelésem alatt is jártam egy csupaszív edzőhöz, aki nagyon megszerettette velem. A felépülésem után a munkám mellett nem tudtam tovább látogatni az órákat, bármelyik időpontról elkéstem volna. Bezzeg most nem tudtam elkésni az online órákról! Segítségével a belső energiámat tudtam megmozgatni és egyensúlyban tartani.
  5. 5. El Camino- a lakótelepen! Egészségügyi sétára mindenki mehet! Pláne, ha a délutáni napsütésben olyan kis utcákat fedezünk fel, amelyekre egyébként soha nem fordulnánk be. A családi házak kerítései mit rejthetnek? Milyen eldugott, számomra kis üzleteket, parkokat, játszótereket találok? A hosszas, több órás séták során rendezhetem a gondolataimat is! Ja és közben a mozgásért is teszek!
  6. Salsa! Kubai táncot kubai tanártól! Az internet segítségével a nappalim tengerparttá változott és a csodálatos ritmusokkal pár nélkül (vagy olykor egy szék segítségével) a kezdő kurzust végigjártam! Jól leizzadtam a ritmusok kavalkádjára, kellemesen elfáradtam és most már mehetek salsabuliba, ha kinyitnak a szórakozóhelyek!
  7. Filmezés. Olyan hosszú volt a lista azokról a filmekről, amelyekre eddig nem volt időm! Így végre elővettem a régi magyar gyerekkori  kalandfilmeket is, és varázslatos időutazást tettem és sokat nevettem.
  8. Meditáció. Imagináció, Simonton klub. Pont erre volt a legkevesebb lehetőség a stresszes hétköznapokban, hiszen olyan állapotra törekedek, amikor a testem és lelkem is ellazul. Mindent átengedek a nyugalomnak és a belsőmre koncentrálok. Képzelőerőmmel az egészséges test elképzelése a legfontosabb! Gyakorlással könnyebb lesz ezekhez a gyakorlatokhoz visszatérni a karantén után. Ehhez kitűnő támogatást kapok egy végtelenül kedves pszichoonkológus doktornő személyében, akihez személyesen a klub találkozóira nem tudok eljutni, de a karantén alatti blogbejegyzései erőt adnak, és akár a „zoom” segítségével csoportfoglalkozásokkal is segít.
  9. Régi képek albumba rendezése. A képek nézegetése közben ezer és ezer kedves emlék, történet elevenedik meg, beszippant a múlt, szóval nosztalgiázok.
  10. Fotózás. Az egészségügyi séta során a tavasz gyönyűrűségeibe botlok, szinte az orrom előtt hever a csodálatos növények sokasága. Még egy egyszerű pitypangról közelről, hihetetlenül érdekes képet lehet készíteni. Egyszerűen telefonnal fotózok, de törekszem jó minőségű és érdekes kép elkészítésére, hiszen karantén után a legjobb képeket kinagyítattom és bekeretezve a hálószobám dísze lesz!
  11. Aludni. Aludni sokat és a pihentető alvás után akkor ébredni, amikor jólesik.
  12. Koncertek felvételről és élőben. Hát ez már luxus! Az élő koncertnél a legelső sorban ugrálhatok, a jegy ingyen van, nem kell sorban állni a sörért, csak kiszaladok a hűtőhöz és még ki se kell öltözni!
  13. Online színház. Sok színház nyitotta meg digitális archívumát ingyenesen. Milyen meglepetés, hogy több olyan táncelőadást és balettet is meg tudtam nézni, amelyre korábban, akár a jegy ára miatt nem volt lehetőségem. Milyen jó dolog belefeledkezni az előadás folyamatába, a színészek játékába. A színházzal sikerül eltávolodni a mindennapi problémáktól és egy kulturális élménnyel leszek gazdagabb.

 13 +1. Karanténbuli a barátokkal! A hiányzó barátokkal a laptop képernyőjén együtt kibeszéljük a problémáinkat, majd nagyokat nevetgélünk egy pohár bor kíséretében!

Keresztes Aranka

Iratkozzon fel hírlevelünkre!