Nézőpontváltó-est a Jurányi Közösségi Produkciós Inkubátorházban
A mára fogalommá vált "Jurányi"-ban, az egykori budai középiskola impozáns épületében mintegy 6500 négyzetméteres területen irodák, próbatermek, raktárak valamint színházterem, galéria, kávézó áll az előadó- és alkotóművészek valamint az idelátogató közönség szolgálatára.
Az épületbe már több mint ötven szervezet költözött be: 19 alkotó- és vizuális művészeti csoport, 24 előadó-művészeti egyesület és társulat, és 8 egyéb civil szervezet.
A Rozgonyi-Kulcsár Viktória megálmodta és vezette inkubátorházban október 2-án, a Nézőpontváltó-esten két társulat is játszott.
A Tünet Együttes a Négy fal között, avagy zárt ajtók, tárt lábak produkciója Dr. Fritz Kahn 1957-ben megjelent A szerelem iskolája című kézikönyvének alapján készült, ami akkoriban a forradalmi szemléletével nem egy szemérmes házaspárt indított el a boldog párkapcsolat és az érzéki örömök felé. Kahn eszményi világában illatos és kívánatos Nők erős és potens Férfiakkal szeretkeznek.
De mi van a zárt ajtók mögött? Hogyan éljük meg a szexualitást ma, amikor a Nő és a Férfi fogalma már nem ugyanazt jelenti, ha jelent valamit egyáltalán. A Tünet Együttes és a Dollár Papa Gyermekei színész-rendezője, Ördög Tamás közös játéka a civilizált ember szexualitását mutatja be egy hétköznapi család történetén keresztül.
A Füge Produkció Szabó Borbála: Szülői értekezlet című műve azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy:
Vajon miért fog el bennünket a rettegés, ha felnőtt fejjel megint be kell ülnünk az iskolapadba?
Lehetséges-e a valódi reform ott, ahol a fejekben nem változott meg semmi?
Hol van a határ diktatúra és szervezett iskolarendszer között?
Hol van a határ felnőtt és gyerek között?
“A harmadik bé osztály új tanítónőt kapott. A fiatal, alternatív pedagógiai elveket valló Palóc Ildikó végtelenül hisz az elfogadásban, a demokráciában, ellenzi a frontális oktatást és a tekintélyelvű pedagógiát. Sajnos azonban nem minden szülő nyitott az új értékekre, egyesek akadékoskodnak, ironizálnak. Ildikót elkeseríti ez a hozzáállás, úgyhogy kénytelen keményebb eszközökhöz nyúlni. Hamarosan elszabadul a pokol. És egy idő után már mi sem tudjuk, felnőttek vagyunk-e vagy gyerekek…"